Google AdWords

Google AdWords er betalte annonser over det ”organiske” søkeresultatet til Google. Annonsører i AdWords betaler pr. klikk, og vi velger selv hvilke søkeord som skal bli synlige, hvilke geografiske områder vi skal annonsere i og til hvilken tid.

AdWords er en genial markedsføringskanal av flere grunner;

  • Den er fleksibel i forhold til valg av søkeord og geografiske områder
  • Forstå hva potensielle kunder søker på, og bruk dataen til å utføre søkemotoroptimalisering
  • AdWords er kjøpsutløsende, som erfarne søkere vet vi at de er betalte annonser, og vi klikker oftere på en AdWords hvis vi ønsker å kjøpe noe.
  • Genial kanal i kampanjer; har dere gjentakende kampanjer i løpet av et år kan vi skape trafikk over kampanjeperioden gjennom klikk i AdWords.
  • Kan starte og slutte når vi vil.
  • Du bestemmer hvor mye du skal bruke på AdWords. Vi definerer et dagsbudsjett og dette overstyres ikke i løpet av en uke. Dagsbudsjett x antall dager er ofte et regnestykke å forholde seg til.

Hvordan prosessen fungerer

1. Strategiplanlegging

Vi diskuterer strategi for hvordan kampanjen skal fungere. Med sin fleksibilitet vil AdWords kunne tjene dine behov maksimalt, så dine behov møtes av vår gjennomføring.

2. Definering av oppsett

Basert på behov og resultater fra strategiplanleggingen skaper vi et utkast til kampanje(r) som oversendes til godkjennelse. Du som kunde kommer med tilbakemelding på søkeord, og annonser og basert på kommunikasjon definerer vi oppsett av kampanjen.

3. Lansering

Vi lanserer kampanjen basert på oppsettet definert i steg 2. Du legger inn kortinformasjon og kampanjen settes igang.

4. Oppfølging og drift av kampanjen

For å få mest ut av hver krone brukt er oppfølging en viktig del av samarbeidet. Vi går gjennom Google sitt verktøy for å se på resultatene, slik at vi kan optimalisere kampanjen og utføre endringer for å skape mest mulig kvalitet.

5. Rapportering

Du som kunde velger i hvor stor grad vi skal rapportere tall. Noen vil oppdateres jevnlig, andre ønsker kun å vite at det fungerer. Vi tilpasser oss deretter. Bruk av analyseverktøy for å sammenligne AdWords med andre markedsføringskanaler er en viktig del av oppfølgingen.

Vi tilbyr også:

Optimalisering og drift av allerede igangsatte kampanjer.

Nyhetsbrev fra Guru Digital
Meld deg på

INTERESSERT I GODE TIPS OM DIGITAL SYNLIGHET?

Meld deg på vårt nyhetsbrev og motta nyheter rett i din e-postleser
Få tre timers gratis workshop
Søk nå

FÅ EN GRATIS WORKSHOP

Søk om å få en tre timers gratis workshop med oss. Vi ser på din digitale markedsføring og kommer med tips basert på hva du ønsker å oppnå.