Denne gangen går ikke Guru Awards til en kampanje, men til to. Begge tilhører Finnskogtoppen, og begge har gitt oppsiktsvekkende resultater. Usedvanlig velfortjent, mener juryen.
«Finnskogtoppen har et fantastisk sted, men samtidig ser vi viktigheten av å presentere stedet og opplevelsene på en innbydende måte. Her har samarbeidet fungert svært godt over tid, noe disse kampanjene er et nytt bevis for», skriver juryen i sin begrunnelse.

Roligt med pris
Therese Eriksson, som er ansvarlig for økonomi og markedsføring på Finnskogtoppen, synes det var «roligt» å få en slik pris.
-Det går jättebra nå for tiden, men vi er ikke så bortskjemte med priser. Det har vært et veldig trykk her på Finnskogtoppen i vinter og vår, og det ser ut til at vi har kommet tilbake til normalen slik det var før pandemien. Ikke minst er det gledelig at de gamle gjestene våre har begynt å vende tilbake. Vi har noen strødager, men ellers har vi godt belegg i tiden fremover, sier Therese Eriksson, som er full av lovord om Guru Utvikling AS og prosjektleder Robert Bekkesletten.
-Robert er vår støttespillar i vått og tørt. Det dukker opp nye ting hver gang snakker sammen, og det er alltid en ny idé på gang. Robert er til stor inspirasjon for oss. Vi blir kreative av dette samarbeidet.

Måtte stoppe kampanjen
Robert Bekkesletten er like full av lovord om Therese Eriksson og kollegene hennes på Finnskogtoppen, og forteller om et givende og inspirerende samarbeid.
-Målet vårt er å hele tiden skape annonsekampanjer som dekker litt frem i tid. Hvordan ser bookingen ut? Er det noen perioder vi må se litt ekstra på? Hvordan kan vi lage kampanjer som ikke bare skaper mye trafikk, men business også?
Den ene prisvinnende kampanjen ble lansert på Facebook 1. mars. «To dager med deg selv i fokus»-kampanjen skulle etter planen ikke tas av før den 13. samme måned.
-Det var en helt ellevill respons. Vi måtte stoppe kampanjen etter noen dager. Hotellet ble rett og slett fullbooket, forteller Robert Bekkesletten, og Therese Eriksson bekrefter at kampanjen var usedvanlig vellykket.
-Det var så oppsiktsvekkende at jeg sjekket med alle jeg traff på hotellet en dag i slutten mars. Alle jeg spurte hadde kommet fordi de hadde sett kampanjen på Facebook uten å være venner på Finnskogtoppen i forkant. Du kan trygt si at kampanjen virker, smiler økonomi- og markedssjefen.
Nästen lite chockad själv
Den andre kampanjen som gjorde seg fortjent til pris etter første kvartal i år var spesielt rettet mot det nære, svenske markedet. «Naturligt lugn på Finnskogen när norska «gränsen» ble lagt ut på Facebook i begynnelsen av mars for brukere i Värmland, Malung, Mora og Örebro. Også denne kampanjen har gitt overveldende resultater. Therese Eriksson er «nästen lite chockad själv», som hun sier.
-Vi har snakket lenge om å nå ut i Sverige, men det har jo pandemien satt en effektiv stopp for. Nå tenkte vi at det var anledning til å prøve, og resultatet har jo vært helt fantastisk. Så langt har Sverige-kampanjen gitt oss bookinger for 140.000 kroner. Det er bra mycket for de få tusenlappene det kostet oss å få laget kampanjen.
Våre siste saker

Ros fra Peders kjøtt & fisk
Etter at de åpnet dørene for fullt 10. januar i år, har Peders kjøtt & fisk i løpet av få uker allerede blitt en gigantsuksess

Penger til inkludering og deltakelse i Nordstrand IF rullestolhåndball
Hvert år avsetter Guru Utvikling deler av firmaets overskudd inn i Gurufondet. Som en del av deres samfunnsansvar tildeles disse midlene samfunnsnyttige prosjekter som bidrar

Får skryt fra hjørnestensbedrift
Det har vært utfordrende tider i byggebransjen en stund, men tradisjonsrike Bredesen Opset Prefab AS på Kirkenær har brukt tiden til innovasjon og fornyelse. Sjefen