Skjærgårdsbygg AS i Kristiansand har hatt en økning i nettsidetrafikken på formidable 500 prosent i løpet av ett år. Det resulterte i en velfortjent Guru Awards for fjerde kvartal 2023.
-Veldig hyggelig og ganske oppsiktsvekkende, synes markedskonsulent Jonas Bjørge Paulsen, som er den som har ledet arbeidet på vegne av Guru Utvikling AS.
-Det er spesielt gøy fordi vi ikke kom i gang skikkelig før første november i fjor, og traff så veldig bra med den strategien vi la opp til.
Tar oppdrag langs hele sørlandskysten
Skjærgårdsbygg AS er en entreprenør som holder til på Flekkerøy, helt sør i Kristiansand kommune, og tar på seg byggeoppdrag langs hele sørlandskysten. Bedriften ble etablert i 1998, og har i dag 25 ansatte. Som navnet tilsier, har bedriften spesialisert seg på byggetjenester i skjærgården.
-Vi tilbyr et bredt utvalg av bygge- og håndverkstjenester. Enten du som privatperson skal bygge nytt hus, hytte eller brygge i forbindelse med en sjøbu, har behov for betongarbeider, eller skal renovere boligen din, er du velkommen til å ta kontakt med oss. For våre bedriftskunder kan vi tilby alt fra totalrenovering av både nærings- og boligbygg, til større kaianlegg eller brygger, sier daglig leder Benjamin Andersen.
Ønsker å vise seg frem
Skjærgårdsbygg AS har merket lite til de problemene som har preget byggebransjen de siste årene. Ordrebøkene er fulle til langt utpå sommeren, og søker akkurat nå etter både snekkere og betongarbeidere. Likevel brukte ikke Benjamin Andersen lang tid på å bestemme seg da han fikk en telefon fra sin gamle skolekamerat Jonas Bjørge Paulsen på senhøsten i fjor.
-Både Jonas og Guru Utvikling AS ga et solid inntrykk. Vi har levd godt på anbefalinger og tilbakevendende kunder og ikke vært så flinke til å markedsføre oss. Vi har vært en litt godt bevart hemmelighet. Nå har vi et ønske om å bruke litt mer tid og ressurser på å vise oss frem, og da passet midt i blinken at Jonas tok kontakt akkurat da han gjorde, sier Benjamin Andersen.
Oppsiktsvekkende økning
“Med bilder, innholdssaker, Facebook-kampanjer og Google Ads har kunden hatt en enorm vekst i nettsidetrafikk», skriver juryen I sin begrunnelse, og tallene viser at veksten virkelig har vært enorm.
-Vi ønsket å konsentrere oss om de store byene der hytteeierne bor. Med Google Ads og Facebook viser vi frem bilder av spesielle og flotte hytter som Skjærgårdsbygg AS har bygget opp gjennom årene til befolkningen i Oslo, Bergen, Stavanger, Kristiansand og Bærum. Budskapet er enkelt, men effektivt. I Stavanger og Bærum har økningen i nettsidetrafikken vært på formidable 1100 prosent. Det er rett og slett oppsiktvekkende, sier Jonas Bjørge Paulsen.